BODYBUILDING

Bodybuilding / De ultieme sport voor het ultieme lichaam

Bodybuilding

Wat is bodybuilding?

Bij bodybuilding staat het opbouwen van de spiermassa centraal. Het is een levenswijze waarbij een mooi, atletisch en gespierd figuur de doelstelling zijn.

Een combinatie van het ontwikkelen van spiermassa en tegelijk het afbouwen van lichaamsvet.

Sommigen zijn tevreden met een mooi strak gespierd lichaam, anderen leggen de focus op het behalen van zoveel mogelijk spiermassa.

Maakt niet uit wat je doelstelling is. Belangrijk is vooral dat je als beginnend bodybuilder niet te hard van stapel loopt. Zo beschadig je je lichaam meer dan je het opbouwt.

Bij First Class Gym kom je zowel als beginnend als gevorderd bodybuilder aan je trekken. Al dan niet in combinatie met coaching, voedingsadvies en wedstrijdbegeleiding.

wat-is-bodybuilding
startend-bodybuilder

Starten met Bobybuilding

Tips voor de beginnende bodybuilder

Neem enkele foto’s van je lichaam in een aantal poses. Zo kan je makkelijk zelf je vorderingen volgen.

Gebruik lichtere gewichten en doe meer herhalingen, in plaats van zware gewichten met minder herhalingen.

Geef je lichaam voldoende rust en de kans om te herstellen van de inspanningen. Elke dag in de gym doet meer kwaad dan goed

Let op je voeding. Eet voeding die eiwitrijk is, een hoog gehalte aan koolhydraten bevat en vetarm is. Eet voldoende, maar uiteraard zonder hierin te overdrijven.

Laat je begeleiden door FCG. Door onze jarenlange ervaring in deze sport weten we als geen ander hoe je het beste resultaat behaalt met je trainingen.

Bodybuilding voor Gevorderden

Tips vor de gevorderde bodybuilder

Bij First Class gym hebben we al heel wat bodybuilders begeleid naar wedstrijdniveau. Een aantal van hen hebben zelfs al heel wat prijzen in de wacht weten te slepen. Ook op internationaal niveau.

Het succes zit hem in de kracht van het herhalen. Niet in de zwaarste gewichten tillen.

Besteed voldoende aandacht aan de verschillende spiergroepen en focus niet op enkele favoriete spiergroepen.

Beperk de duur van je training tot maximum anderhalf uur per training. Geef ook je gespierd lichaam voldoende rust.

Zorg in je voeding voor voldoende koolhydraten, eiwitten en nutraten.

Ambieer je echt wedstrijdniveau? Kies dan voor onze professionele bodybuilding wedstrijdbegeleiding.

wedstrijd-bodybuilding